pondělí 23. září 2013

Karviná

Jsem doma.. Po několika hodinách v autě, kdy mi Dekat ležel na klíně (..občas se díval z okna a někdy chtěl i řídit.. ale převážně jsem měla jeho drápy zaseknuté ve stehnech), jsme dorazili do Karviné. Ano, neviděla jsem to tady tři měsíce a ano dostala jsem facku. Fashion facku! Člověku to tak moc nedochází, když není delší dobu pryč. Neříkám, že mají lidi chodit v Pradě a Chanelu, ale co je moc.... Nebo jsem jen narazila na jeden typ lidí?? Každopádně asi nečtou můj blog :D Nachází se zde velké množství nevkusu. Od teplákových souprav... přes vietnamské velmi povedené kousky... ehm... až po slečny "já jsem hrozně in, když mám háčkované kozačky". Dovolte mi zvracet. Já vím, že nemám právo soudit lidi a to taky dělat nechci, ale nemohla jsem se nepozastavit nad tímto faktem. Člověk opravdu nemusí vydělávat velké peníze, aby měl pěkné a vkusné oblečení. Chápu, že proto každý nemá cit.. ALE! Proč tu tedy jsou módní časopisy, módní akce, pořady, internetové stránky, reklamy, stěny s k sobě jdoucím oblečením v obchodech, blogy.. Proč? Znám lidi, kterým je vážně jedno, co mají na sobě. Hlavně, že je to pohodlné. To se dá pochopit (ač vkusně neznamená nepohodlně). Nejvíc mě však iritují lidé, kteří si myslí, že jsou chic, když si v podchodu koupili kabelku "lůůůj vitóóón" za 300,- zbytek oblečení mají z toho stejného místa, takže to k sobě velice "jde". Nejsem žádná módní ikona nebo znalec každého módního trendu. Ale doufám, že mám trochu víc vkusu. A děkuji svým rodičům za to, že jsem trhlá a nemám problém si i tady v Karviné obléknout něco extravagantního.. Protože tu na vás opravdu pak lidi koukají trochu divně. Asi si nechám na záda přilepit papír s nápisem "Nepřiletěla jsem z Marsu ani jiné vzdálenější planety. Jen mám vkus!". Celý tenhle článek je jen má jedna velká momentální deprese, kterou zítra ve škole zaženou mé dobře oblečené kamarádky.. :D Miluju Karvinou, ale někdy si říkám ".. proč?.. Proč to ti lidé dělají?..". Máte ze svého města také takovou zkušenost? 

Tak a teď se trochu rozptýlíme žertovnými fotkami z naší cesty Praha-Karviná.. :D V hlavní roli - zloduch Dekat.



4 komentáře:

  1. Karviná...Tam je to ještě dobrý, tam se v tom chumlu lidí najde alespoň jeden, co ten vkus má. Ale taková Doubrava/Orlová? To je pekelné doupě...Pfuj...

    OdpovědětVymazat
  2. Takový pocit mám občas taky ,když dojdu domů a taky se neoblékám nějak extra módně :-) a za háčkované kozačky bych vraždila :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Po přečtení autorčina životopisu se již nepodivuji nad přehnanou reakcí nad háčkovanými, či jinými kozačkami. S ohledem na hodiny paličkování a vyšívání z UMPRUM se to samozřejmě dá pochopit. Nicméně bych v případě potřeby doporučila slečně občas užívat Lexaurin na podobné stavy. Zřejmě zbytek Karviné (a Karvinska všeobecně) řeší důležitější problémy (například ty existenční), než je sladěnost barev, nápisy na kabelkách apod. Ano v článku je sice psáno něco o tom, že dobrý vzhled nemusí jen souviset s cenou (potažmo značkou), ale celý kontext i přesto působí velmi povýšeně a snobsky. Zajímalo by mě, jestli si autorka na své oblečení je schopna sama vydělávat, nebo zda je outfit dotovan z konta rodičů. PJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cekala jsem takovyto komentar. Ta prvni myslenka mela byt asi vtipna. Nicmene jsem jednak na UMPRUM nikdy nechodila a dalsi vec je to, ze hackovane kozacky jsou proste totalni propadak. S rucnimi pracemi nemaji nic spolecneho. K dalsimu bodu vaseho komentare.. Moc dobre vim, jak to v Karvine vypada s platy a nezamestnanosti. Jenze zda denne potkavam slecny, ktere maji pokazde jiny outfit, jsou zmalovane, maji gelone nehty, umele rasy a buhvi co.. (a prevazne o tech byl tento clanek) Takze dost pochybuju, ze zrovna tyhle maji nouzi.. Clovek nemusi mit tuny obleceni, aby vypadal dobre.. Nejsem snob, jrn tvrdim, ze mistni slecny a pani nemaji spetku vkusu, ac si to mysli.. Samozrejme to neplati o vsech.. A na zaver vam musim s potesenim rict, ze jiz radu let si sama u studia vydelavam a ani jeden kus meho obleceni mi rodice nekoupili ani nezaplatili. Pokud samozrejme nepocitate ponozky od Jeziska. Spokojena? S pozdravem a pranim vice pozitivnich myslenek
      Alzbeta

      Vymazat